Sonar Club
	Nederlandstalige Cakewalk gebruikers powered by hcc!muziek
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
7-09-2010 14:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
2 oktober is er weer een Landelijke muziekdag van de HCC Muziek IG. Deze keer is het in het Rotterdms Radio Museum en niet in Maarn.
Er is een lezing voor SONAR beginners.
795 aantal berichten in 220 topics door 285 geregistreerde leden
Nieuwste lid: bakriazhari1955
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
+  Sonar Club Nederland
|-+  Cakewalk Forum
| |-+  PC Hardware en OS
| | |-+  Windows 7 Home Prem. 64 bits,binnen Virtual Box, geluidskaart host niet herkend
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Windows 7 Home Prem. 64 bits,binnen Virtual Box, geluidskaart host niet herkend  (gelezen 1871 keer)
Ruud
Jong
**

Ik woon in:

« Gepost op: 1-03-2010 23:32 »

Daar ik veel problemen (crashes, fouten, ploppende geluiden etc) ondervind met allerlei Audio software op een HP DV7 Notebook met Windows 7 Home Premium 64 bits probeer ik mbv Sun Virtual Box XP SP2 te draaien voor Audio.
Echter, mijn Tascam US-144 ASIO USB 2.0 externe soundcard waar versie 2.0 van de 64 bits driver voor is geinstalleerd wordt niet herkend binnen de VM.

In de host (devices) wordt de kaart normaal gerapporteerd. Ik heb de Virtual Box extenties bij-geinstalleerd, maar dit hielp niet. Onder het menu in Virtual Box staat 'unknown device'. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen anders zal ik , hoe dan ook, mijn nieuwe notebook multiboot moeten maken met een XP SP2 image erbij.

Alvast bedankt en groeten,

Ruud
Ruud
Jong
**

Ik woon in:

« Antwoord #1 Gepost op: 8-03-2010 13:36 »

Inmiddels is duidelijk geworden dat de Tascam US-144 geluidskaart (nog) niet Win7 64 bits compatible is. Met een Edirol UA-700 kaart werkt alles gladjes. Inmiddels heb ik ook van andere bronnen vernomen dat de Tascam blauwe schermen kan geven onder Windows 7 64 bits. Mogelijk is een betere driver nog in ontwikkeling voor de (compatible) opvolger, de Tascam
US-144 MK2.

Deze thread kan worden afgesloten.

Ruud
Ton Valkenburgh
Bestuur
*

Ik woon in:

« Antwoord #2 Gepost op: 11-03-2010 21:44 »

Ruud,
Heb je in de Sun VirtualBox een driver voor de Tascam geïnstalleerd?  Dat i s namelijk wel nodig.

Mijn ervaring is dat bij de Sun VirtualBox zelfs als er geen werkende 64-bits driver is, het usb device wel is te gebruiken met een driver in de VirtualBox.

Een andere oplossing zou kunnen zijn de ASIO driver te deïnstalleren en ASIO4ALL te gebruiken. Ik neem even aan dat de Tascam wel via de WDM driver werkt.

Ton

Daar ik veel problemen (crashes, fouten, ploppende geluiden etc) ondervind met allerlei Audio software op een HP DV7 Notebook met Windows 7 Home Premium 64 bits probeer ik mbv Sun Virtual Box XP SP2 te draaien voor Audio.
Echter, mijn Tascam US-144 ASIO USB 2.0 externe soundcard waar versie 2.0 van de 64 bits driver voor is geinstalleerd wordt niet herkend binnen de VM.

In de host (devices) wordt de kaart normaal gerapporteerd. Ik heb de Virtual Box extenties bij-geinstalleerd, maar dit hielp niet. Onder het menu in Virtual Box staat 'unknown device'. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen anders zal ik , hoe dan ook, mijn nieuwe notebook multiboot moeten maken met een XP SP2 image erbij.

Alvast bedankt en groeten,

Ruud

Ton Valkenburgh
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: